تدریس خصوصی الکترونیک دیجیتال پیشرفته

تدریس خصوصی الکترونیک دیجیتال پیشرفته

تدریس خصوصی الکترونیک دیجیتال پیشرفته توسط گروه آموزشی پژوهشی سایت Elecroom.ir


تدریس خصوصی الکترونیک دیجیتال پیشرفته

 

چرا تدریس خصوصی الکترونیک دیجیتال پیشرفته

اهمیت یادگیری طراحی VLSI (الکترونیک دیجیتال پیشرفته) در جهان امروزه برای هر مهندس الکترونیک پوشیده نیست. اساساً طراحی VLSI (الکترونیک دیجیتال پیشرفته) فناوری طراحی و ساخت مدارهای مجتمع دیجیتال می باشد که در آنها تعداد زیادی ترانزیستور  (بیش از صد هزار ترانزیستور) در کنار یکدیگر و روی یک قطعه نیمه هادی سیلیکان با ابعادی از مرتبه سانتی متر مربع طراحی و ساخته می شوند و عملیات پردازش محاسباتی یا منطقی و یا ذخیره سازی اطلاعات را انجام می دهند. بنابراین با وجود آنکه تاکید این درس روی طراحی می باشد لازم است درک مناسبی از مراحل ساخت مدارهای مجتمع و زبان مشترک بین طراح و سازنده داشته باشیم. در خصوص اهمیت فناوری طراحی الکترونیک دیجیتال پیشرفته می توان گفت توسعه فناوری اطلاعات، رایانه های شخصی، بانکداری مدرن، اتوماسیون و کنترل صنعتی و ابزار دقیق، مخابرات، صنایع حمل و نقل و لوازم خانگی هوشمند همه مدیون فناوری طراحی الکترونیک دیجیتال پیشرفته هستند و به طور کلی یکی از پیشران های اصلی توسعه صنعتی از نیمه دوم قرن بیستم تا امروز این فناوری بوده است. سیستم های دیجیتال برتری های چشمگیری نسبت به سیستم های آنالوگ دارند که رشد گسترده آنها را به دنبال داشته است. حجم کمتر داده ها، حساسیت کمتر به نویز، سرعت پردازش بالاتر و مهمتر از همه قابلیت توسعه سلسله مراتبی از جمله ویژگی های مدارها و سیستم های دیجیتال می باشند. با توجه به پیشرفت های صورت گرفته در صنعت نیمه رسانا و مخابرات، داشتن بینش عمیق در الکترونیک دیجیتال پیشرفته برای مهندسین برق اهمیت روز افزونی یافته است. هم چنین رفتار عناصر فعال در فرکانس های بالا و بررسی پاسخ فرکانسی تقویت کننده ها از مباحث مهم در طراحی و ساخت این نوع مدارها است. درس الکترونیک دیجیتال پیشرفته، یکی از مهم ترین دروس دانشگاهی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد می باشد. خوشبختانه الکترونیک دیجیتال پیشرفته آنقدر در وسایل دور و بر ما فراوان است که انگیزه کافی برای پرداختن به آن به سادگی فراهم می شود. البته خواندن الکترونیک دیجیتال پیشرفته به سادگی خواندن داستان نیست. در هر گام از این را با تحلیل و طراحی به کارگیری دقت ریاضی و شهود مهندسی سر و کار داریم.

 

سرفصل ها

درس الکترونیک دیجیتال پیشرفته مباحث زیر را پوشش می دهد. در واقع تدریس خصوصی الکترونیک دیجیتال پیشرفته شامل پانزده سرفصل می شود. این سرفصل ها در زیر آمده است. در کلاس های خصوصی الکترونیک دیجیتال پیشرفته این سرفصل ها به صورت کامل بررسی و به تفصیل به آن ها پرداخته می شود:

معرفی الکترونیک دیجیتال

تئوری ترانزیستورهای MOSFET

تکنولوژی ساخت CMOS

تاخیر

توان

اتصالات میانی

Robustness

شبیه سازی مدارهای VLSI

طراحی مدارهای ترکیبی

طراحی مدارهای ترتیبی

Datapath systems

Array Subsystems

Special Purpose Subsystems

روش های طراحی در VLSI و ابزارها

تست، اصلاح و تایید

 

منابع درس

درس الکترونیک دیجیتال پیشرفته دارای منابع مختلف مطالعاتی و آموزشی می باشد. برخی از منابع مهم و پرکاربرد که به منظور افزایش سطح علمی و توانایی دانشجویان برای تسلط کافی روی مطالب و بازدهی بیشتر سطح یادگیری در کلاس خصوصی الکترونیک دیجیتال پیشرفته استفاده می شود به شرح زیر است:

کتاب طراحی مدارهای VLSI صاحب زمانی

کتاب طراحی مدارهای VLSI هریس

کتاب طراحی مدارهای VLSI چانداکازان

کتاب طراحی مدارهای VLSI ربائی

کتاب مدار منطقی موریس مانو

جزوات الکترونیک دیجیتال دانشگاه های سراسری مانند دانشگاه تهران، دانشگاه صنعتی شریف و ...

 

روش تدریس

روش تدریس گروه مدرسین سایت Elecroom.ir به صورت پویا و مبتنی بر سطح توانایی ها و معلومات دانشجو می باشد. برخی از ویژگی های کلاس های خصوصی و گروهی گروه آموزشی پژوهشی سایت Elecroom.ir در زیر اشاره شده است:

تدریس بر اساس منابع علمی مربوطه و شاخص

تدریس به صورت جزوه محور

تشریح و تدریس کامل درسنامه به صورت مفهومی

حل تمرین ها و مثال های بی شمار در سه سطح آسان، متوسط، دشوار

حل نمونه سوالات امتحانی، سوالات کنکور و سوالات پر ارزش منابع اصلی

تحلیل مسائل مفهومی

جمع بندی، خلاصه نویسی و دوره

تمرین (ایجاد) روشی خاص و ثابت برای حل سوالات

جلسات حل تمرین

جلسات رفع اشکال

 

ویژگی مدرسین

گروه آموزشی پژوهشی سایت Elecroom.ir به منظور افزایش سطح علمی دانشجویان و محصلین، در طول سال اقدام به برگزاری کلاس های خصوصی و گروهی دروس رشته برق در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری و همچنین دروس مشترک بین رشته ها می کند. گروه آموزشی پژوهشی سایت Elecroom.ir دارای یک کادر تدریس مجرب و بسیار حرفه ای است. مدرسین گروه آموزشی پژوهشی سایت Elecroom.ir با حساسیت بسیار بالا انتخاب شده اند. مبنای این انتصابات به شرح زیر است:

سابقه تدریس بالا

تدریس بسیار روان

قدرت انتقال مطالب بسیار بالا

تسلط کامل بر تمامی مطالب و پوشش همه ی مباحث در ارائه

تفهیم همه مطالب

زمان بندی بهینه کلاس

رعایت حقوق دانشجو

موجه بودن و پایبندی به اصول اخلاقی

 

راه های ارتباطی

برای اخذ کلاس خصوصی الکترونیک دیجیتال پیشرفته (تدریس خصوصی الکترونیک دیجیتال پیشرفته) می توانید از راه های ارتباطی زیر اقدام کنید:

 

لیست مدرسین

برای کسب اطلاعات مدرسین تدریس خصوصی الکترونیک دیجیتال پیشرفته و انتخاب هریک از آن ها برای برگزاری کلاس مورد نظر می توانید روی لینک زیر کلیک کنید:

تدریس خصوصی الکترونیک دیجیتال ربائی

تدریس خصوصی الکترونیک دیجیتال هریس

تدریس خصوصی الکترونیک دیجیتال پیشرفته